JEUGDPAGINA 2009

Klik op een onderwerp of scroll door de pagina.

Overzicht jeugd viswedstrijden

Sportiviteitprijs  16e Harderwijker open

Viscursus en examen voor de jeugd

Feest avond jeugd HSV "De Snoek"

Znojmo 2009
 Verenigingskampioen jeugd  Het viskamp in Friesland

OVERZICHT JEUGD VISWEDSTRIJDEN

Door te klikken op de onderstaande symbool kom je bij de wedstrijd uitslagen van de jeugd 2009 terecht.

VISCURSUS EN EXAMEN VOOR DE JEUGD

Zoals ieder jaar,  was er ook dit jaar weer de viscursus voor de jeugd.

Maar liefst 22 jongens en 1 meisje hebben deze cursus gevolgd.

Tijdens deze cursus werd geleerd hoe een haakje aangezet moet worden, welke vissoorten er zijn en hoe er tijdens het vissen met de natuur omgegaan moet worden.

Ook werd er geleerd hoe er met de gevangen vis omgegaan moet worden.

Na weken van theorie lessen was er op 28 maart  het examen, die zowel in de theorie als in de praktijk werd afgelegd.

Het  theorie examen werd afgelegd in het clubgebouw van hengel sport vereniging de “Snoek”.

Het praktijk gedeelte vond plaats in de haven van Harderwijk.

Ondanks dat het een regenachtige dag was werd er veel vis gevangen.

Er is zelfs een snoek gevangen. Deze werd dan ook door alle cursisten bewonderd.

Bij terugkomst in het clubgebouw moest er gewacht worden om te horen wie er geslaagd waren.

Een zaal vol gespannen ouders en kinderen.

Gelukkig werd er als snel duidelijk dat alle cursisten veel hebben geleerd tijdens de theorie lessen.

Alle cursisten hebben aan het eind van deze spannende dag het fel begeerde diploma in ontvangst mogen nemen.

Allemaal veel plezier aan de waterkant!

En van harte gefeliciteerd met jullie diploma.

Namens de jeugdleiders van HSV de “Snoek”.

Coralda Rondhuis

VERENIGINGSKAMPIOENEN JEUGD

Kampioen Jeugdcompetitie B-Jeugd 2009
   naam Punten
1  Ruben van den Berg
2  Gert Wouters
3  Daniël van Straaten

Grootste vis

A-jeugd: Boré Rondhuis (giebel 48 cm).

B-jeugd: Gert Wouters (brasem 56 cm).

Er werd door de jonge vissers van onze vereniging bijna 50 kilo vis aan de haak geslagen.

SPORTIVITEITPRIJS

De winnaar van 2009 is:

B- jeugd: Daniël van Straaten

Wij zijn dan ook erg trots om jullie te kunnen vertellen dat

…

er dit jaar met deze prijs vandoor is gegaan.

Want sportiefste visser van het jaar word je niet zomaar. Je moet er echt wel het één en ander voor doen.

Bijvoorbeeld goed weten hoe je een hengel op moet tuigen, de gevangen vis netjes behandelen en zorgen dat na het vissen je visplek netjes achterblijft.

FEESTAVOND JEUGD HSV "DE SNOEK"

Op 28 november was het dan eindelijk zover. De feest avond voor alle jeugd van onze vereniging.

Tijdens deze avond worden de prijzen voor de grootste vis, de clubkampioen en de sportiviteitprijs uitgereikt.

Ondanks de kleine opkomst van onze jeugdige vissers, slechts 8, werd het een reuze gezellige avond.

Zoals ieder jaar was er ook dit jaar een bingo. Met veel mooie prijzen, waaronder hengels, schepnetten en leefnetten.

Na 5 kilo patat, 15 frikadellen en 17 kroketten en nog een rondje bingo was het eindelijk tijd voor de prijsuitreiking.

Vol trots melden wij jullie onze winnaars van 2009!

HET VISKAMP IN FRIESLAND

Op 9 oktober 2009 was het eindelijk zover! Het viskamp naar Fryslän van Hsv de Snoek.

Rond 4:00 uur moesten we verzamelen bij het clubhuis in Harderwijk. Toen wij er aankwamen was bijna iedereen er al. Na wat bagage verdeeld te hebben over de auto`s kwamen de anderen er ook aan.

De routeplanner werd doorgenomen en we konden gaan!  Op de heenreis droomden we natuurlijk van een heleboel vis en grote! Ik zat bij Geerling en Jan-Willem in de auto. De hele weg werd er gek gedaan door deze maffe gozers. En oké, ik kon er ook wat van.

Na een dik uur gereden te hebben, was er overal om ons heen water. Je kon bijna ruiken dat we er in de buurt kwamen. Enkele minuten later was er een bord in zicht..  provincie Fryslän! Na nog een paar kilometer kwamen we aan bij ons verblijf voor de volgende 2 dagen. In het hart van Friesland hotel.

Na eerst een ronde om het verblijf zien we al gelijk een paar mooie stekken! Je kon de vis al ruiken. Na snel alle spullen hebben neergezet in onze appartementen gingen we naar Sneek om wat te eten. Er werd voor een cafetaria gekozen, waar ze met de mond open stonden hoeveel mensen er in 1 keer binnen kwamen. Al redelijk snel had iedereen te eten en plots was iedereen stil.

Toen iedereen was uitgegeten gingen de kleppen weer open bij de jongste. Daarna werd er al snel weer een weg gevonden naar het hotel. Het was al donker, de jongens konden niet meer vissen, al wilden een paar jongens dat wel. Voor Ronald en mij gold dat niet. Wij karpervissers konden immers dag en nacht doorvissen. Dus deden wij dat ook.

De volgende ochtend. Iedereen was al om 8 uur paraat bij de begeleiding. Voor het lekkere ontbijt wat Jan Rondhuis en Bernard Mosterd elke ochtend weer maakten voor ons. Die ochtend werd er een wedstrijd gevist. Eigenlijk gelijk na het startsignaal werd er gelijk overal vis gevangen. Prachtige grote voorns werden afgewisseld door grondels. Al met al werd er die ochtend goed vis gevangen.

‘S middags mocht je zelf je eigen gang gaan met het vissen. Veel mensen gingen in de havens op snoek vissen inclusief ik. Al snel had ik de eerste snoek te pakken. Die eerste dag had ik er nog 3, allemaal van een redelijk klein formaat. De grootste zou rond de 55 cm hebben gezeten. Ook bij de anderen werd er af en toe wel een snoekje gevangen maar, geen grote vissen. Het begon weer te schemeren. Nog net voor het donker werden de karperhengels op positie gelegd en kon Ronald zijn pannenkoek bakkunsten vertonen.

Ik moet eerlijk zeggen ze smaakten goed! Na die avond nog gezellig gepraat te hebben zochten we ons bed maar eens op.  De volgende ochtend werd het weer heerlijk ontbijten bij de anderen. Zodat we weer als een volle batterij konden gaan vissen.

Deze dag werden er wel meer snoeken gevangen, bijna iedereen had er wel eentje. Alleen Bernard Mosterd had er geloof ik wat moeite mee, maar het maakte niet uit. We zijn het gewent van hem. Deze dag werd voor mij afgesloten met 5 snoeken en nog een aantal leuke baarzen. Ook Ronald ving er nog een paar. Pfffffff, bijna het eind in zicht!

Alle appartementen moesten nog worden opgeruimd dus wij begonnen er al mee. Al snel was het netjes en weer opgeruimd en alles werd weer in de auto`s geladen. Aan alles zit een eind, dus ook aan dit gezellig weekend! Ik wil in het bijzonder de volgende personen nog bedanken.

Jan Rondhuis bedankt voor het regelen van deze prachtige locatie en voor het goedverzorgde weekend. Ook Bernard bedankt voor het maken van het ontbijt en de rest van de dingen. Ronald ook bedankt die voor iedereen voer en aas mee had genomen en het ter beschikking stellen van de spullen die hij aan iedereen uitdeelde. Tot slot de rest van de jongens die mee waren. Het was reuze gezellig met jullie.  Tot de volgende keer!

Boris van Wijk.

16e HARDERWIJKER OPEN

PUIKE VANGST 16e HARDERWIJKER OPEN.

Maikel van de Velde uit Apeldoorn, Remco de Koster uit Kedichem en Marco Verlee uit Gorinchem zijn zaterdag 20 augustus, elk in hun leeftijdscategorie, de winnaars geworden van de De Harderwijker Open. Een nationale sportvisklassieker die jaarlijks door onze vereniging voor de jeugd wordt georganiseerd. Dat de jeugdige deelnemers vreselijk goed hun best hebben gedaan blijkt wel uit de puike vangst. Jammer was wel dat onze eigen jeugdleden het wat lieten afweten.

Uit heel Nederland waren ze weer gekomen, Nieuwkoop, Stevensbeek, Apeldoorn, Brakel, Sprang Capelle, Maasbree, Barneveld, Raalte en Bunschoten en (hoewel te weinig!) uit Ermelo, Harderwijk en Hierden. Langs de oevers van het Veluwemeer gingen de jongelui, verdeeld in drie leeftijdsgroepen, de onderlinge strijd aan die vier uur zou duren. Het weer was erg goed en de wind stond precies goed en veroorzaakte een plezierige golfslag in de richting van de oever. Dat zorgde voor extra zuurstof en voedsel aan de kant waar de jeugdvissers hadden plaatsgenomen. Al kort na aanvang bood het parkoers een aanblik van ouders en begeleiders die van de zon genoten en uiteraard van geconcentreerd handelend jong wedstrijdtalent die al snel na het begin van de wedstrijd de eerste vissen wisten te vangen. Bij elkaar werd maar liefst ruim 118 kilo aan voorn en brasem gevangen, die na de wedstrijd uiteraard weer zijn losgelaten in het Veluwemeer.

Voor resultaten hier.

ZNOJMO 2009

Het verslag van Boris

Hèhè? Het is zover. We wachten nog even op de rest en de reis kan beginnen van een dikke 1035 kilometer. De reis verliep vrij rustig tot net over de Duitse grens. De dakkoffer op de auto begaf het. Een harde klap, liet de auto naar de vluchtstrook rijden. De koffer was finaal door de midden.

Tien uur later kwamen we aan in Znojmo.

Al redelijk vlot zat ik bij mijn “gastgezin”thuis uit te pakken.De rest van de dag hebben we Znojmo onderzocht.

De volgende dag kregen we een rondleiding doormiddel van een treintje. Na deze prachtige rondleiding zijn we naar school gegaan voor het middag eten. Daarna gingen we vissen in het “grootste”water van Znojmo. Niet dus. Maar goed, we hebben er zat kleine visjes gevangen.

De volgende dag kregen we een rondleiding in de ondergrondse grotten die onder Znojmo lagen. Ik moest constant bukken door de lage gangen, maar toch weer erg mooi. Daarna gingen we de stad in.

De volgende dag stond bij mij in het teken van vissen, De ochtend was niet zoveel, maar ik werd gevraagd integendeel tot de anderen om nog een keer te gaan vissen in de rivier in plaats van een kasteel bezoeken. En daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. De rivier de Dye. Die middag heb ik mijn eerste Tsjechische karpers uit het water onttrokken. Prachtige vissen. En wat een natuur.

De volgende dag, trouwens ook de laatste dag hebben we een kasteel bezichtigt en de middag vrij uit in de stad geweest. De nodige souvenirs waren gekocht.

Die avond hebben we afscheid genomen van Michaela, Dominika, Tomas, Vojtech, Zdenek en de rest van de jongens en meisjes die later in de week onze groep vormden.

Om 20.15 uur reden we weg. We namen afscheid van de mensen en van Tsjechië. Het was een onvergetelijke week. Op de terugweg vielen we allemaal in een diepe slaap.

Ik wil twee mensen nog heel erg bedanken, Jan en Coralda Rondhuis, voor deze super week. Zonder jullie was het nooit zo geslaagd geweest.

Boris van Wijk

Hulshorst.

Het verslag van Jan-Willem

Dag 1:

We kwamen ongeveer om half 2 aan. Daar gingen we de school binnen en kregen we een broodje. Toen gingen we met de Tsjechen mee naar huis om de spullen daar neer te zetten. Daarna gingen we naar de stad en hebben daar tot 9 uur in de kroeg gezeten. Toen we thuis kwamen kreeg ik nog wat te eten.

Dag 2:

We kregen een rondleiding door de stad met een treintje, en we zijn de viswinkel in geweest. Toen gingen we even naar huis om te eten, en daarna weer naar de kroeg tot 10 uur.

Dag 3:

We gingen in de ochtend vissen in een meertje. We vingen ongeveer 10 vissen p.p. maar de Tsjechen vingen er maar 3 p.p. daarna gingen we naar school om wat te eten en toen we klaar waren gingen we weer naar de kroeg tot half 11- 11uur.

Dag 4:

We gingen naar een karperput in een dorpje verderop. Het was erg klein en niemand had wat gevangen alleen die Engelse gast. Daarna gingen we naar school om wat te eten en toen weer de kroeg in tot 11 uur.

Dag 5:

We gingen naar een kasteel voor een rondleiding. Het kasteel viel erg tegen want het was erg lelijk gerenoveerd voor 15 miljoen. Daarna gingen we nog een ruïne bekijken en een hapje eten in een restaurant. Daarna gingen we nog even de kroeg in tot 7 uur en om 8 uur reden we weer terug op weg naar huis.

j-w toorman

Verslag van Geerling

Znojmo (Tsjechië)

Ik zat in een leuk gastgezin! Bij Michaela heel gastvrij!

De eerste dag heb ik meteen alle kroegen van Znojmo gezien met de broer van Michaela nou ja bijna alle want er zijn er heel veel!

Het was echt super gezellig deze week ik wil heel snel weer terug. Ik hoop volgend jaar weer of misschien wel dit jaar.

Ik moest wel lachen bij het vissen dat wij meer vingen dan die Tsjechen!

1 woord dis duidelijk het was zeker een geslaagde week!

En we hebben zeker veel lol gehad.

Ook bedankt Coralda en Jan!

Oja en dat moet ik niet vergeten te vertellen dat Dominika verliefd op mij werd hahaha.

Groetjes Geerling

Verslag van Gert Wouters

Tsjechië

Op zondag nacht gingen we om twaalf uur naar Tsjechië. Toen we  in Duitsland aan kwamen  schoot het dak van de dak koffer er af. Wonder boven wonder bleven allen tassen en vis koffers er in liggen.

Een paar kilometer verder op stopten we op een parkeer plaats en mochten we de dak koffer in me kaar trappen. En dat was wel mooi.

Toen we eindelijk in Tsjechië waren gingen we naar de school. Wat een erg lelijk gebouw was.

Toen gingen we kijken bij wie iedereen in huis moest. Op de tweede gingen vissen vingen we alleen maar kleine voorentjes. De dag ernaar gingen we naar een karper putje en vingen we niks.

De dag ernaar gingen we een kasteel bekijken  wat erg lelijk was.

Maar ze hadden daar wel mooie wapens.